Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Za první tři měsíce vysílání si CNN Prima News vysloužila průměrnou sledovanost 0,37 %

O CNN Prima News se toho hodně namluvilo ještě před jejím spuštěním. Začátku vysílání předcházela masivní mediální kampaň, která vzbuzovala velká očekávání. Zda byla naplněna – těžko říct, asi jak pro koho.

Velká konkurence

Fakta ale hovoří jasně: Zpravodajská stanice CNN Prima News má po čtvrt roce fungování průměrný podílu celodenní sledovanosti ve výši 0,37 % mezi diváky nad 15 let. Je to hodně nebo málo?

Je třeba uvážit, že CNN Prima News vystupuje jako vysoce specializovaný zpravodajský kanál, který jen stěží budete sledovat celodenně, ale zapnete jej spíše jen na zprávy nebo, když se děje něco skutečně významného. Navíc čelí velké konkurenci ČT 24, která už má své stálé diváky, ale v prvním roce vysílání také dosahovala podobné průměrné sledovanosti. Nyní za červenec 2020, kdy ji už mohou přijímat domácnosti po celém Česku a má jistou tradici, měla podíl kolem 4,9 procenta, tedy výrazně vyšší než právě CNN Prima News.

Chystají se nové pořady

Podíl průměrné celodenní sledovanosti 0,37 % dosahuje CNN Prima Newsnejen v hlavní skupině diváků starších 15 let, ale také i v její strategické cílové skupině 15 až 69 let. Mezi nejsledovanější a nejoblíbenější pořady patří Hlavní zprávy, Showtime, Počasí a Partie Terezie Tománkové. CNN Prima News má v plánu své vysílací portfolio i nadále rozšiřovat, první novinky mají přijít už s podzimním vysíláním.

Bude mít značka CNN úspěch?

CNN Prima News začala vysílat v květnu, a to po více než roce příprav. Ambice má televizní kanál jistě velké, ale čas ještě ukáže, zda se podaří je naplnit. Aktuálně nabízí téměř 30 pořadů a roční náklady na provoz vyjdou na stovky milionů korun. Jde v podstatě o odnož zahraniční divize CNN International Commercial (CNNIC), která poskytuje licenci k používání značky CNN a umožňuje také přístup k vlastnímu obsahu z různých zemí a v různých jazycích.