Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Výnosy z reklamy a sponzoringu na ČT vzrostly. Dosáhly téměř 400 milionů korun

Loňský rok byl pro Českou televizi ziskovější než léta předchozí. Za prodej reklamního prostoru inkasovala téměř 400 milionů korun. Příjmy z obchodní činnosti se v ČT loni zvýšily o 12 procent na přibližně 477 milionů korun. Největší část zisku tvoří sponzoring, reklamy a další komerční sdělení. Právě reklamy a další způsoby propagace vynesly veřejnosprávní televizi 397 milionů korun, což je oproti předloňsku významný posun. Meziročně je to až o 50 milionů více.

Bohatý sportovní program láká nejvíce

Co stojí za významným nárůstem této částky? Důvod vás možná samotné napadne. Jedná se především o to, že ČT vysílala významné sportovní události, zejména zimní Olympijské hry v Koreji, Mistrovství světa ve fotbale či světový šampionát v hokeji. Všechny tyto události přitahují pozornost různých firem a korporací, které tuší, že sledovanost bude velmi vysoká a jejich reklama může mít velký dopad a vliv.

Nejvyšší část výnosů z komerčních aktivit plynou ČT ze sponzoringu a productplacementu (možnéi na ČT1) a poté z reklamy (na ČT2, ČT sport). Z reklamy na internetu ČT získala přes 9,5 milionů korun. Za loňský rok také ČT zaznamenala zvýšení vyprodanosti reklamního času na celkových 98 procent.

Výnosy z reklamy netvoří ani deset procent rozpočtu

Zbytek výnosů tvoří především příjmy z Telexportu za prodej pořadů, které ČT produkuje, jiným televizím. Tyto příjmy dosáhly výšky asi 80 milionů korun. Stále je však třeba uvést, že příjmy z obchodní činnosti netvoří ani deset procent z rozpočtu, kterým Česká televize disponuje. Ten byl v loňském roce ve výši 6,7 miliardy korun, z něhož většina plyne z koncesionářských poplatků. Koncesionářský poplatek 135 korun se nezměnil od roku 2008 a měl by jej zaplatit každý, kdo má doma televizní přijímač nebo sleduje televizi na internetu. Reklama je tedy pro ČT stále jen méně významným finančním přínosem.