Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Nevkusný sponzoring vyšel ČT draho

Televize nemusí mít při prezentování sponzoringu ve svých pořadech vždy šťastnou ruku, což ukazuje i scénka z pořadu Hokejové poledne ČT. Na samotném programu prezentujícím tento v České republice velmi oblíbený sport by nebylo nic špatného, kdyby se do něj jaksi nevloudila příliš výrazná prezentace jisté značky. O co se konkrétně jedná?

Hranolky okázale nabízel kolegyni           

V popisovaném pořadu Hokejové poledne vyjde bývalý hokejový reprezentant Pavel Richter ze stánku firmy McDonald´s. V rukou si okázale odnáší tác s jídlem. Jde kolem stěny, kde je umístěno logo společnosti. Následně vpluje do televizního studia, a aby vše ještě korunoval, nabídne dokonce přinesené hranolky své moderátorské kolegyni.

Došlo k porušení zákona

Tato scéna oprávněně upoutala pozornost Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Radní došli k názoru, že jde o naprosto nepatřičné zdůrazňování umístěného produktu. Přitom product placement, tedy umisťování různých produktů do televizních pořadů, dokonce reguluje zákon. Ten říká, že tento typ propagace nesmí nepatřičně zdůrazňovat umístěný produkt. Laicky řečeno jinými slovy, produkt tam může být vsunut, ale tak nějak nenápadně a v pozadí. Nesmí bít do očí.

Pokutu spočítali na 350 tisíc korun

Vypadá to, že tato nevhodná a velmi okatá prezentace sponzora pořadu vyjde Českou televizi docela draho. Správní řízení RRTV s ČT už probíhá od června 2015 letošního roku. Jakožto regulátor těchto praktik má rada v zásadě dvě možnosti. První spočívá v tom, že vydá tzv. upozornění na porušení zákona. V druhé fázi už může televizi uložit pokutu za porušení zákona, a to do výše 2,5 milionu Kč. Rada se rozhodla pro peněžitý trest a prohřešek ČT vyčíslila na 350 tisíc Kč. Česká televize se rozhodne o dalším postupu v této věci, až bude mít v ruce přesné oficiální stanovisko rady.