Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Až polovina českých domácností má placenou televizi. Oproti sousedům je to však stále málo

Českým domácnostem nevadí si za televizi připlatit. Alespoň to vyplývá z posledního průzkumu společnosti Atmedia, podle kterého má až polovina českých domácností jako hlavní zdroj televizního vysílání některou z platforem placené televize. Konkrétně 21,3 % českých domácností využívá satelitní televizi, 15,5 % kabelovou televizi a 13,0 % IPTV.

Češi si neváhají připlatit

Oproti předchozím létům navíc počet diváků sledujících televizní vysílání na placených platformách roste. Není to však nejspíš překvapivé. Jedním z důvodů může být přechod z DVB–T na DVB–T2. Kvůli této změně se řada českých domácnostní musí rozhodovat, zda si pořídí set-top-box, nebo novou televizi, a zda budou nadále sledovat jen volně šířené televizní stanice, nebo si vyberou širší nabídku některého z operátorů placené televize. A asi není zas tak velkým překvapením, že řada domácností nelituje obětovat nějakou tu korunu navíc, aby měli k dispozici více kanálů, a tím pádem i širší možnosti zábavy.

Srovnání se sousedy

I přestože volně šiřitelné televizní stanice sleduje jen polovina českých uživatelů, oproti okolním státům je to stále docela hodně. V sousedních zemích zcela jednoznačně dominuje placená televize. Například v Německu sleduje televizní stanice prostřednictvím satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů až 98 % domácností, v Rakousku se číslo blíží 94 % a na Slovensku úctyhodných 88 %. Nejméně má Polsko, kde má placenou televizi 64 % domácností – Česko je však stále zcela jasně na chvostě. Trend však velí jasně, a i Česko k němu pravděpodobně směřuje.

Seriály a filmy vedou

S rostoucím zájmem o placenou televizi roste i poptávka po tematických stanicích. Jde zejména i stanice, které jsou zaměřené na vysílání filmů a seriálů. Podíl na sledovanosti některých takových kanálů vzrostl za posledních rok dvojnásobně. TV stanice AMC, AXN, CS Film, Film+, FilmBox a JOJ Cinema, sleduje měsíčně přes 2,3 milionů lidí. Roste také sledovanost dokumentárních stanic, přičemž CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrumspolečně osloví až 1,9 milionu diváků měsíčně.