Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Tendr na měření sledovanosti vyhrála známá firma

Měření sledovanosti je dnes tou nejlepší a nejpřesnější možností, jak zjistit počet diváků nejenom v aktuální danou chvíli, ale jak zjistit i to, jaké je jejich zastoupení třeba v souvislosti s pohlavím, nebo věkem. Aktuálně byly používány klasické peoplemetry. Doba jde však kupředu a tak je jasné, že se mění i technologie. Hitem bude takzvané crossplatformní měření, které je aktuálně velmi poptávané všude ve světě a je spojeno především s digitální érou. Je tedy jasné, že i u nás by mělo být co nejdříve dostupné. A tak se také stane.

Tendr byl jednoduchý

Aby bylo vše po formální stránce správně, byl samozřejmě vyhlášený také klasický tendr. Ten však vyzněl poměrně jednoduše a jednoznačně. A to proto, že se do něho přihlásila jenom jedna jediná společnost. A to firma Nielsen Admosphere. Pokud vám její název něco říká, potom vám osvěžíme paměť tím, že se jedná o současného realizátora diváckého měření. Jde tedy o firmu, která už má s danou oblastí zkušenosti a tak ve své činnosti bude i nadále pokračovat. Tedy s ohledem na novou metodiku měření. To by mělo být takzvaně hybridní a k dispozici by mělo být už poměrně brzy. Konkrétně tedy od roku 2018, kdy se plné zavedení této technologie plánuje.

Navýšení nákladů

Tendr byl spojený také s jasným a pevným datem, po kterou bude mít se společností Nielsen Admosphere platnou smlouvu. Jedná se o rok 2018 až 2022. Po tuto dobu tak budou kromě televizí měřena třeba i zařízení, jako jsou tablety, mobilní telefony, nebo různé aplikace. To by mělo být spojeno také s vyššími náklady na samotné měření. Oproti nákladům předchozím by měla být hodnota zakázky dražší zhruba o 60 milionů korun a tak bude činit zhruba 450 milionů, a to včetně opčního práva. Smlouva již byla podepsána, a to konkrétně začátkem tohoto týdne. Firma tak má práci na následujících několik let jistou.